Přehled všech diktátů na našich stránkách. Najdete tady jak souhrnné diktáty pro 1-9 třídu, tak diktáty k přijímacím zkouškám. Vše je zdarma se správnými odpověďmi.
Šestým místem vstoupila (K/k)ateřina (N/n)eumannová do (N/n)ového ročníku (S/s)větového poháru v b(je/ě)hu na l(i/y)žích. Světová špička jí ve (Š/š)védské (K/k)iruně neutekla, při neúspěchu ostatních reprezentantů z(ů/ú)stala p(i/y)lířem českého t(í/ý)mu. Konkurenci na (S/s)everu (s/z)drtila (N/n)orka (B/b)ente (M/m)artinsenová. Sedmadvacetiletá m(i/y)stryně na této trati měla ještě v polovině náskok jen 3,33 sekund(i/y), převahu však znásobila v závěru. Obleva a mě(k/kk)čí tra(ť/ď) většině závodnic nevadil(i/y). Nevábné podmínky neza(s/z)kočily ani (N/n)eumannovou. „(N/n)akonec to s mazáním l(i/y)ží dopadlo dobře,“ pochvalovala si (Č/č)eská lyžařka. Naši vrcholoví sportovci reprezentují (Č/č)eskou (R/r)epubliku ve (S/s)větě lépe než mnozí jiní činitelé.
Zlatý vrch.
Kl(i/y)(i)d a pohoda v cirkuse se rázem zm(ně/ě)(ě)nil(i/y)(y) ve zmatek a (s/z)(s)hon. Slon(i/y)(i) troubil(i/y)(i), šelm(i/y)(y) řval(i/y)(y). Koně se v(s/z)(z)pínal(i/y)(i) a b(i/y)(i)l(i/y)(i) kop(i/y)(y)t(i/y)(y) do ní(s/z)(z)kých ohrad. Velbloudi (s/z)(s)třásal(i/y)(i) řetěz(i/y)(y) a zebr(i/y)(y) se (s/z)(s)razil(i/y)(y) do houfu. Největší obyv(i/y)(y) vzbuzoval(i/y)(i) slon(i/y)(i), poněvadž se nejvíce v(i/y)(y)děsil(i/y)(i). Stačilo, aby slon(i/y)(i) v(i/y)(y)rval(i/y)(i) k(ú/ů)(ů)l(i/y)(y), které je poutal(i/y)(y) k zem(i/y)(i). Sloup(i/y)(y) jejich nohou by rozdrtil(i/y)(y) všechny překá(š/ž)(ž)k(i/y)(y). (S/Z)(Z)káza by doprovázela jejich hb(i/y)(i)tý (ú/ů)(ú)nik. K(ú/ů)(ů)l(i/y)(y) však sloni nev(i/y)(y)v(i/y)(i)klal(i/y)(i), nebo(ť/ď)(ť) je (s/z)(z)kušení dělníci upevnil(i/y)(i) (s/z)(s)polelivě. Také řetěz(i/y)(y) v(i/y)(y)držel(i/y)(y) nápor plašených obrů. Lidé situaci zvládl(i/y)(i). M(i/y)(y)šky, které poplach v(i/y)(y)volal(i/y)(y), zmizel(i/y)(y) dávno v bl(í/ý)(í)(s/z)(z)kých (ú/ů)(ú)krytech.
Z oken naší škol_ je v_dět nev_soký kopec. Je zalesněn_ a mezi strom_ prosvítaj_ trosk_ ro_padávající se stavb_. Na kopci _(s/z)távala kdysi tvr_(s/z). Z údolí vede k její zřícenině ú_(s/z)zká ste_(s/z)ka. Hradní příkop je zas_paný. Hradb_ jsou v ro_(s/z)valinách. Mezi kostkam_ dlažb_ na b_valém dvoře roste v_soká tráva. Ve sklepení možná lež_ poklad. Starob_ylá věž se mění v sutin_y. Kd_si odtud zazníval hlásn_ roh. Dnes se tu za šera ozývaj_ jen hlas_ sov. Smutn_ je osud kd_si honosné tvrze. Poslední zb_tky rozžírá zub času. Z kopce je krásn_ v_hled do kraje. Na obloze se občas objev_ jestřáb nebo ostříž. V údolí pod kopcem se v_ne říčka jako stříbrná stu_(š/ž)ka.
Lidé sl_šel_ b_t zvony. Odb_jel_ poledne. Zedníci na stavbě už b_l_ v_hladovělí. Brigádníci s nimi zašl_ do m_stní v_vařovny a ob_(ě/je)dnal_ si něco na zu_(p/b). Kuchařky v_ndal_ tal_ře. V_brané lahů_(t/d)ky v kuchyni neob_čejně voněl_. Chlap__ si ob_(ě/je)dnal_ guláš a každý dva chleb_. Ženy si ob_(ě/je)dnal_ salát s ol_vam_ , s okurkam_ a jídlo si dochutil_ zál_vkou z b_l_nek.
Diktát k přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 33
Doplňte chybějící písmena. Potom klikněte na „dokončit kvíz“. Doplnit musíte všechna písmena.
Hosté si v Praze prohlédl(i)(H)rad i (V)ladislavský sál, kde se shromažďovali představitelé národa, aby vyhlásili důležitá rozhodnutí. Odpovězte nám, jestli zaká(z)ku přijímáte. Ruka poda(n)á ke smíru se nesmí odm(í)tnout. (Ú)hlopříčka je (ú)sečka spojující dva vrcholy mnoho(ú)helníku. Děkujeme vám za vaš(i) radu, bez vaš(í) pomoci bychom to nezvládl(i) . Část dovolené jsme (s)trávili u rybníka (R)ožmberk v (j)ižních (Č)echách. Čapkov(i) čtenáři (vz)pomínají každý rok o (V)ánocích výročí jeho (ú)mrtí. Tráva (z)vlhla ra(nn)í rosou. Roku 1409 vydal král Václav IV. (D)ekret (k)utnohorský, j(í)mž m(ě)nil poměr hlasů na (K)arlově (u)niverzitě tak, že (č)eští zástupci obdrželi tři hlasy a zástupci (N)ěmců pouze jediný. Na předm(ě)stí se v poslední době ob(je)vily (p)ěkné nové domy.
Diktát k přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia, který byl použitý u konkrétních přijímacích zkoušek. Doplňte chybějící písmena.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 20
Doplňte chybějící písmena.
Dva orloje
Před (p)ražským orlojem, jehož památka je spjata se jménem mistra Hanuše, se denně shromažďují zástup(y) dospěl(ý)ch a skupiny tur(i)stů. Dojem(ně) působ(í) dávná minulost, když z bl(í)zkých i vzdálených chrámov(ý)ch věží zaznějí syté údery zvonů. Na orloji kromě (M)ánesovy alegorie měsíců je (z)vláště zajímavý strnulý pohyb apoštolů, v(y)zvánění smrti a s(í)pavé kokrhání kohouta. A v Olomouci?
Národní umělec Karel Svolinský, rodák ze Svatého Kopečku, rád vzpomíná na uplynulé mládí. Jako chlapec se často vydal s maminkou do Olomouce a (z)koumal orloj. Léta pl(y)nula a lítice válečná i tu (z)působ(i)la ztráty. Při opravě orloje zvolil Karel Svolinský výjevy z lidových ob(y)čejů na (H)ané. Jízda králů a vystoupení královniček připomněl(y) oblíbené veselice a dvanáct měsíců obv(y)klou práci v zemědělství. A tak ze skleněných smaltů vznikla skvělá mozaiková výzdoba.
Jestli se připravujete na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia určitě vám pomohou diktáty, které jsme pro vás připravili. Jedná se o diktáty, které byly už dříve u přijímacích zkoušek.
Diktát k přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 28
Doplňte chybějící písmena.
Sl(ý)chával jsem, že b(ý)val(i) proklet(í) básníci. Já znám osobně prokletého c(y)klistu. Nevím, jaké báby sudičky mu určoval(y) u kolébky osud, ale musel(y) to být báby hodně zlom(y)slné a při spřádání osudu v(y)nalézavé a zároveň báb(y) nejzajímavější. Než odešla ta poslední, zřejm(ě) mu řekla: „Tvá duše budi(ž) hnána životem sem a tam, jako je hnán mrak po obloze. Tvá duše nebude m(í)t nikdy pokoj a ni(k)dy neustane v touze něco dob(ý)vat, poznávat a dokazovat a bude se podobat duši bludného r(y)tíře.“
Tak přišel na svět Honzík Kubr, rodák z (M)ilevska, z (j)ižních (Č)ech. Matka učitelka, otec (ú)ředník. Otec byl později popraven za protifašistickou či(nn)ost. V roce 1941 v Buchenwaldu. Honzíkov(i) Kubrů b(y)lo tehdy sedm let. Chodil dlouhé k(i)lometry do ml(ý)nů pro mouku a na nohou se mu dělal(a) mal(á) srdíčka, bodoucí křečové žíl(y).
Diktát k přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 29
Doplňte chybějící písmena.
O (p)ražské kultuře
Naše hlavní město již v minulých stoletích o(dd)aně, s láskou přijímalo domácí i ciz(í) um(ěn)í. Na svých vychá(z)kách po měst(s)kých ulicích jsme ob(je)vil(i) mnoho památných desek, které připomínal(y) pob(y)t nejvýznam(ně)jších umělců z celého světa. Muzea, galerie a koncertní síně v Praze byl(y) vždy vyhledávány všemi, kteří milují um(ě)ní a (s)bírají poznatky o h(i)storii (č)eského národa. Právě teď, v prvních jarních dnech, kdy se nad námi ro(zz)ářil(y) paprsky slunce, (s)hromáždil(y) se nesčetné davy lidí před památnými místy. Všichni ne(ú)navně čekal(i), až si prohlédnou v(y)stavené bohatství. Mnozí z nich navštívil(i) i Národní divadlo, aby pak doma vyprávěl(i), jak na ně zapůsobil(y) nejvýznam(ně)jší skladby, divadelní hry i výpravné balety. I pra(žš)tí občané si musí vážit ce(nn)ých staveb, kulturních památek a uměleckého života svého města.
Diktát k přijímacím zkouškám na střední školy a gymnázia.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Mnoho testů k přijímacím zkouškám najdete například v této učebnici.
Publikace je určena žákům 9. tříd ZŠ, kteří se připravují na přijímací zkoušky na čtyřletá gymnázia a jiné střední školy. Kniha je rozdělena do tří částí – testů z českého jazyka, matematiky a studijních předpokladů. Části věnované českému jazyku a matematice obsahují shodně 8 testů, část, v níž jsou ověřovány studijní předpoklady, obsahuje 7 testů.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 25
Doplňte chybějící písmena.
Um(ě)lci (V)ysočiny se stal(i) respektovaným(i) pojmy v um(ě)leckých kruzí(ch). Kdyb(y)chom se zeptal(i) mla(d)ších obyvatel našeho kraje, vychrl(í) na nás (z)pam(ě)ti řadu jmen. Slavíčkov(y) a (J)amborov(y) obrazy byl(y)považován(y) za nejce(nn)ější polo(ž)ky při prodejních aukcí. Obv(y)klé práz(d)ninové výstavy ve vysočinských školičkách či na (o)becních úřadech (z)hlédl(y) u(ž) stovky vděčných návštěvníků.
Diktát k přijímacím zkouškám na víceletá gymnázia.
Je nám líto, tento kvíz smíte vyplnit pouze jednou.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
Abyste mohli vyplnit tento kvíz, nejdřív musíte splnit tenhle:
Výsledek
Váš čas:
Čas vypršel
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Průměrný výsledek
Váš výsledek
Rubriky
Žádná rubrika0%
Výborně – všechno správně. To je opravdu super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Výborně – víc než 90% to je super výsledek.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc jak 75% je dobrý výsledek. Ještě trochu cvičit a bude to super.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Víc než půlka dobře. Chce to ještě trochu přidat.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
Pod 50% je nic moc. Chce to ještě přidat a zkoušet další diktáty.
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
To jsi trochu odflákl, ne? Míň jak 10% ?! PŘIDAT!
Další diktáty k přijímacím zkouškám najdeš tady: >Diktáty<
1
Zodpovězeno
Poznačené otázky
Otázka 1 / 1
1. Otázka
Bodové ohodnocení: 21
Doplňte chybějící písmena.
Zlatý vrch.
Libor byl jedi(n)ý s(y)n chudé vdovy. Když se vyučil zahradníkem, prosil o práci v tam(ě)jší královské zahradě. Jednoho dne šel k rybníčku pod vrbové křov(í) odpočívat, lehl si na mě(kk)ý trávník, hleděl k truchlícím vrbám, jejichž l(í)bezné koruny se skláněl(y) k hladině rybníka.
Tu něco nablí(z)ku zašum(í). Tiše rozhrne Libor proutí a vidí v rybníku tři pa(nn)y se koupat. Pak vyšly na břeh a ustrojily se do bíl(ý)ch šatů, prom(ě)nily se v labutě a ulétly.
V noci si vzpom(ně)l na tu nejkrásnější a usmyslil si, že ji získá pro sebe.
A tak druhý den , když se labutě opět ob(je)v(i)ly, s(ch)oval Libor té nejmlad(š)í závoj. „Což m(i) (mně) závoj ptáci zanesl(i) nebo zl(í) lidé (z)cizili?“ plakala dívka.
Žiji na okraji malého m(ě)sta ve v(i)le Vilekule. Je mi devět let a už b(y)dlím úplně sama – moje maminka je anděl a tatínek mořský vlk. V(y)padám asi trochu zvláštně. Vlas(y) mám zrzavé jako l(i)ška a dva pevně zapletené copy m(ně)(ě/ně) trčí rovnou do stran. Nos mám jako malilinký brambůrek a cel(ý) puntíkatý od pi(h). V širokých (ú)stech se mi bělají zdravé zub(y). Na sobě nosím zvláštní šaty, které jsem si ušila sama. Chtěla jsem modré, ale modrá látka m(i) nestač(i)la, a tak jsem na některá místa přidala kousky červené. Na dlouhých, tenk(ý)ch nohou nosím dlouhé punčochy, a to jednu hnědou a druhou černou, a černé bot(y), které jsou tak velké, že bych je obula nadvakrát. Tatínek je koup(i)l v (A)merice a v(y)bral schválně vět(š)í kvůli tomu, že do ni(ch) časem dorostu. Mám spoustu kamarádů – Toníka, (A)ničku, opičku pana Nilssona a koně (A)lfréda. Jsem veselá.
Do školy chodím vě(t)šinou rád. Baví m(ě) jaz(y)ky i matematika. Ale zajímám se rovněž o různé h(i)storické ob(je)vy. Víte, že v našem kraji pob(ý)vali kdys(i) dávno i staří (Ř)ímané? Jejich opevnění se nacházelo nedaleko hráze dnešních Novoml(ý)nských nádrží. Velmi nás potěšilo, když nám pan učitel slíb(i)l, že pojedeme na v(ý)let právě sem. Tohoto výletu jsem se (s)(s/z) radostí z(ú)častnil. Z hráze nádrže jsme v(i)děli mal(ý) ostrůvek, který tu jediný zůstal z b(ý)valé vs(i) Mušov. Na (z)páteční cestě jsme se zastavili v Dolních Věstonicích. Tato vesnice je proslavena po celém světě sv(ý)mi archeologickými nález(y). Nejznám(ě)jší z nich je so(š)ka Věstonické venuše, která pocház(í) ze starší doby kame(nn)é.
Na palouku se pod ztepilou jedlí každou neděl(i) scházela zvířata. Všem vládla sova, protože b(y)la nejrozum(n)ější. Tam(ě)jší lesní ob(y)vatelstvo tvořil(i) čtyři zajíci a dvě zm(i)je, které se často vyhříval(y) na m(ý)tině. Jednoho slu(nn)ého dne, kdy b(y)lo v lese obzvlášť velké horko a chudák tchoř byl celý (z)pocený, sova dostala nápad. „Draz(í) přátelé, v bl(í)zkosti se nachází he(z)ký rybník a m(y) se k němu o(d)poledne v(y)pravíme na v(ý)let.“
B(y)strý chlapec se rád chlubí nab(y)tými vědomostmi z dějepisu. Jan (Ž)ižka zemřel 11. října 1424 u Přib(y)slavi. Ml(y)nář klop(ý)tl na ml(ý)nici. Pl(y)naři z nedaleké pl(y)nárny nám namontoval(i) nový pl(y)noměr. Jan (N)eruda napsal Písně (k)osm(i)cké. Některé p(ý)chavky nejsou jedlé. Brouk P(y)tlík a (F)erda (M)ravenec jsou hrdiny Sekorov(y) knížky. Olomoucké s(y)rečky v(y)dávají směs(i)ci pachů a vůní. Vzdušný v(í)r v(y)nesl listí do v(ý)šky. V(i)klá se mi zub. Byl jsem (z)koušen z jaz(y)kového rozboru. Ps(i) se hnal(i) za holub(y). Odnes ty tác(y). Cestu lemoval(y) topol(y). Na pol(i) rostl(y) vlčí mák(y). Není to daleko do Čáslav(i). Američtí astronauti bezpečně přistál(i) na (M)ěsíci. Bratrancov(y) názory se dědečkov(i) vůbec nelíbil(y). Na našem dvorku stál(i) tři velcí sněhulác(i). Otep(i) slám(y) jsme skládal(i) do stohu. Dom(n)ěnka není pom(n)ěnka. Tam(ě)jší zvyky se mi nelíbil(y). Pozorně čtu de(nn)í (z)právy. Byl prohlášen za vojenského (z)běha. Prezident přijal na (H)radě (š)panělského krále. Pozoroval na obloze (M)léčnou dráhu.
Pod okny zařehtal_ koně. Ragbisté nastoupil_ k zápasu. Vzduchem poletoval_ peříčka. Roztřásl_ se mi kolena. Potápěčky měl_ kameru. Hosté vypadal_ spokojeně. Kouzla přestal_ fungovat. Akrobatky a ps_ najednou vběhl_ do šapitó. Vysoké topol_ a mohutné olše zpevňoval_ hráze. Vyrostl_ tam nové domy. Na rybníku výskal_ děti. Svatebčané se fotil_ u brány. Dny se nám zdál_ dlouhé. Sýpky se plnil_ obilím. Babičce slzel_ oči. Klíče jí spadl_ do trávy. Jídla mi tam nechutnal_.
Odpoledne hnal Ondřej koně a kráv- na obecn- louku. Pod paž- si nesl knihu, na hlavě m-l bare- a v ruce držel b-č. Pes Ťapka -pokojeně pošt-kával a chlapec mu házel kousk- -leba od svačin-. Uveleb-l- se u vrb- na louce. Ze -vého -tanov-št- m-l Ondřej v-hled na celé ohb- řek-. Zajímal- ho všechn- projev- ž-vota v př-rod-. Blatouch- už odkvetl-, ale pom-nky se modral- v celých trsech. Mezi kořen- vrb- proplouval- jako barevné čáry p-truz-. Ob-v-la se v-dra, rychle plavala a zanechávala po sobě na hladin- brá-du. Obča- se v trávě mihla užo-ka. Vá-k- poletoval- jako zmenšené model- letadel. Vodní pavouk se o-poutal od břehu a dělal drobounké vlnky. Voda om-vala oblá-k- a ty se le-kly v odpoledním slunc-.
Pomo(s/z) mi. Mám tě(ž/š)kou zkou(ž/š)ku. J(i/y)rka nese bato(ch/h) a v něm má láhe(f/v). Je tu mnoho strom(ů/ú). Pozoroval jsem p(je/ě)nkavy. P(e/je/ě)t jich sedělo na pl(ů/ú)(t/d)ku. Ve strop(e/je/ě) byla d(í/ý)ra. T(e/ě)(š/ž)ká dýně. Pan(í/ý) uč(i/y)telka vyvolala J(i/y)ř(í/ý)čka. Zatru(b/p) na tru(b/p)ku. P(e/je/ě)kný k(ů/ú)ň jí chlé(b/p). Ž(í/ý)žala ž(i/y)je v zem(i/y). Ža(b/p)ka ž(i/y)je v kaluž(i/y).
Kam jste tol-k posp-chal-? Bál- jsme se, že b-chom se mohl- zpozdit. Doběhl- jsme proto rychl-m- kroky na zastávku autobusu. Projel- kolem dva plné autobus- s rozsv-ceným- světl-. M- jsme čekal- na autobus tři sta dvacet tři. Po chv-l- jsme se dočkal-. Nastoup-l- jsme dovnitř. Na sedadlech seděl- staré babky. Zavřel- se dveře a m- jsme se s cuknutím rozjel-. Brz- jsme usnul-. Zdál- se nám krásné sny o medv-dkov-.